Arlin’in Seyir Defteri – San Francisco

Herkese merhaba. 14 -26 Eylül 2015 tarihileri arasında California’daydım. Gezi yazılarına en etkilendiğim şehirlerden biri olan San Francisco ile başlamak istedim. 2 haftalık California tatilimin 3 gününü SF’ye ayırdım. Eğer sadece SF’ya gitmiyorsanız, turunuz California’da birçok yerden oluşacak ise, SF’ya araba kiralamak yerine iç uçuşla gitmenizi tavsiye ederim.

Biz tur güzergâhımız gereği, Long Beach’ten SF’ye uçtuk. Tercih ettiğimiz hava yolu Jet Blue idi (sadece iç uçuşlar için) ve herhangi bir sorun yaşamadan rahatça SF’ye vardık. Esas olarak bu tur, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon ve Los Angeles oluşmakta fakat bu yazımda sadece SF’ye değineceğimi belirtmek isterim.

1. Gün

Long Beach’ten kalkan uçağımıza sabah 7 de bindik. Rahat bir uçuş oldu. İç uçuşlar için biletlerimizi mayıs ayında almıştık, güzel ve karlı bir şekilde gezmek için önceden planlama yapmak çok önemli. Gitmeden önce yaptığım araştırmalara göre, bizim için en uygun yolun iç uçuş ile olacağına karar verdik. Bu şekilde araba kiralama ihtiyacı da olmadı. Araba ile gitmeyi de tercih edenler olabilir fakat Los Angeles ile SF arası 6-8 saat arasında değişiyor. Biletler önceden alınırsa ideal bir fiyata alınabiliyor.
sanfran-1sanfran-2

SF’yu varmadan bile sevmiştik, uçaktan manzarayı seyrettiğimizde hayran kaldık.

Los Angeles’ın tam tersi olarak, SF’ya vardığımızda hemen metroya bindik. Bu şehre bayıldım çünkü ulaşım çok rahat, Los Angeles gibi arabaya muhtaç kalmanıza gerek kalmıyor.

SF pahalı bir şehir, otel fiyatlarına baktığınızda ve özellikle Las Vegas ile kıyasladığınızda şaşırabiliyorsunuz. Hotel rezervasyonunu da önceden yaptırmakta fayda var, ben Booking.com’dan yaptırdım.

Havalimanında sonra BART isimli bir ulaşım sistemi var. Gideceğiniz durağı seçip ödemenizi yapıp biletinizi alıyorsunuz. Tek kişilik bilet 8.45 dolardı.

SF’da aracınız yok ise Union square’e yakın yerde konaklamak gerekiyor. Powell Station durağında inip 2 dakika otelimize yürüdük. Eşyalarımızı bıraktıktan sonra gezmeye başlamaya hazırdık. J

Powell Station’un orda Tourist Information Desk var, size ücretsiz tavsiye veriyorlar. Biz SF’de 3. Gün geçireceğimiz için 3 günlük sınırsız bilet aldık, kişi başı 25 dolar ve metro, otobüs, cable car (tarihi tramvay) kısacası havaalanı ulaşımı hariç her yerde geçiyor. Biletler de elimizde olduğuna gezmeye hazır olduğumuza ve karnımız da acıktığına göre artık turumuz başlamaya hazırdı. J

İlk Rota: Fisherman’s Wharf

Union Square’den otobüse atlayıp, Fisherman’s Wharf’a gittik. Deniz kenarında bir sürü dükkan ve resturantların olduğu bir mekan. Turistik, yürüyüş yapabiliyorsunuz. Şansımıza hava güzeldi. Orayı gezerek aşağı yukarı 3 saatimizi harcadık. Alcatraz adasına el salladık ve meşhur balık çorbasını içtik. Denizaslanlarının gösterisine katıldık. SF’ye gelen mutlaka buraya da gelmeli. Sadece balık çorbası değil, eğer deniz ürünleri seviyorsanız bura tam size göre.

sanfran-4sanfran-3
sanfran-5

Fisherman’s Wharf’tan manzaralar

İkinci Rota: Full House

Fisherman’s Wharf’ı gezdikten sonra, çocukken severek izlediğim Full House’u görmeye gittik. Elimizde harita rota belirlemeye başladık ve cable car’a binmeye karar verdik. 3 ayrı hatlı Cable Car bulunmakta, aslında hepsine binerseniz şehir turu yapmış da sayılıyorsunuz.

sanfran-6

Everywhere you look, everywhere you go

There’s a heart (there’s a heart), a hand to hold onto

Son olarak yemek yiyip, otelimize döndük. 2. Ve 3. günleri bir sonraki yazımda yazacağım.

En kısa sürede görüşmek dileğiyle,